fredag 22 januari 2010

Fullspäckad dag (och helg)

Dagens upplägg på jobbet ser exakt likadant ut som igår. Det blir två lugna timmar nu till att börja med, sedan går det i ett hela dagen fram tills att jag måste hämta Hugo på dagis.

Hemma skall vi tvätta och städa så mycket vi orkar och hinner. Hoppas att Hugo är på "städhumör". Han har för övrigt blivit sååå duktig på att sköta sig själv. Ibland stannar han till och med kvar på nedervåningen en lång stund när jag går upp för att pyssla. Han är så säker och försiktig när han går uppför trappan, så han får komma upp själv när han vill. Nerför vill jag dock vara med eftersom han inte har tränat på att gå nerför trappan så många gånger - han har velat bli buren ner länge. Men snart så fixar han det själv också! :)

Efter att Hugo gått och lagt sig är det dags att blåsa upp ballonger och hänga upp girlanger. Det skall vara fest redan från början när han vaknar imorgon! :) Mommo och Ulf kommer ikväll också. De sista presenterna skall packas in.

Imorgon är det kalas. På söndag börjar egentligen Simsalabim, men eventuellt åker jag och Jeroen och tittar på syskonvagn istället nu när vi har tillgång till barnvakt. Jag tycker liksom att det är lite svårt att koncentrera sig när Hugo är med...

4 kommentarer:

  1. Hej och grattis till bebismagen! :)

    sv: De vet inte om det är astma men de behandlar alla barn lika med dessa mediciner efterom de hjälper även mot denna envisa hostan. Sedan får vi se.
    Alpha föddes med tarmarna utanför magen.
    Du kan läsa om historen här:
    http://elvamakeup.blogg.se/2008/october/att-hantera-beskedet-om-att-ens-barn-ar-missb.html

    Mvh Elva

    SvaraRadera
  2. åhh va spännande för Hugo att få vakna upp till en massa ballonger. Blir nästan lite avundsjuk!

    Vi ses imorgon!

    SvaraRadera
  3. GRATTIS TILL MIN SÖTA LILLA KUSIN <3333 NU ÄR HAN 2 ÅR !!

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online