måndag 11 januari 2010

En dag i telefon

Imorse ringde jag till MVC för att få prata med min söta barnmorska. Hon ringde upp mig efter en stund och hjälpte mig med att boka en tid till sjukgymnast. På torsdag skall jag dit och det behövs, för jag har haft ont i ryggen nästan hela dagen. Och över blygdbenet då och då, särskilt när jag varit ute i kylan och promenerat. Sedan ringde hon upp mig igen. Och igen. :D Hahaha! Vad vi skrattade. Hon glömde säga några saker första gången vi pratade :) Bland annat att jag skulle ringa själv och boka en tid för extra ultraljud i v 28.

Så på förmiddagen ringde jag ultraljudet och bokade tid. Det blev lite krångligt eftersom varken barnmorska eller läkare hade skrivit en remiss. Men det fanns i läkaranteckningarna i alla fall så det gick att boka ändå. Sedan fick jag även en tid i v 32! Vi kommer att ha full koll på den nya krabaten!!!

Med andra ord blir det mycket kontakt med sjukvården de närmsta veckorna eftersom Hugo skall iväg också och testas för allergier. Och ta sin andra vaccinspruta mot svininfluensan. Phu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online