söndag 24 januari 2010

Syskonvagn

(Inlägg om födelsedagskalaset kommer senare när jag införskaffat bilder.)

Idag har jag och Jeroen varit och tittat på syskonvagnar. Vi fastade för en från Teutonia som såg ut så här:


Vi gillade den för att den hade bredare utrymme för barnens sittdelar än de andra vagnarna, man kan vända på insatsen så att man kan välja om man vill köra barnen framåt eller bakåt (dock båda åt samma håll), den har större varukorg än den Emmaljunga vi också tyckte om och den har rejäla svängbara hjul framtill. Jag skulle förmodligen bli alltför irriterad på små hjul eftersom jag titt som tätt kör vagn på grusvägar och/eller oplogade cykelvägar vintertid...
Eftersom ekonomin tryter efter diverse kalas den här månaden, så beställde vi ingen vagn idag utan väntar tills lönen kommit. Jag tycker att vagnar är så otroligt dyra, men den här gången är det bara vagnen som vi MÅSTE köpa.
Sedan har jag ett önskemål om att köpa ett extra (enkelt) skötbord till nedervåningen för snabba byten på bebis när även Hugo är hemma och jag är ensam med dem båda... En extra spjälsäng skulle också vara skönt att ha där nere för att kunna "lägga undan" en sovande bebis och kunna gå ut ur rummet utan att känna mig orolig för att Hugo skall peta ut ögonen på den ;) Jag kanske är överdrivet orolig????

5 kommentarer:

  1. Vagnen såg ju kanon ut! Du har inte funderat på en smal vagn där man sätter barnen "på" varandra?

    Vi hoppas ju på att bli gravida snart igen så jag funderar sjäv på bra lösningar...

    Ang extrasäng så kanske det skulle vara klokt att investera i en resesäng för bäbisar? Dessa kan man ju enkelt packa ihop om man inte behöver den och det är ju dessutom jättebra om man ska åka bort och stanna över kvällen eller natten. Fungerar ju även för lite störe barn om det bara ska vara för någon natt.

    SvaraRadera
  2. Jag har bara uppskattat swivel hjul på vår vagn. I bland fastnar löv och annat löst liggande matrerial i satänkskydden som sitter på våra hjul ,men det har aldrig kännts som ett problem att köra på grusvägar med hjulen. Det kanske till och med går att låsa hjulen på vagnen? Er vagn kommer ju bli mycket tyngre med två barn i så det är nog smart av er att välja stärre hjul.

    SvaraRadera
  3. Yes, det går att låsa hjulen! :)

    Elva: Phil and Teds har sådana där smala syskonvagnar, men det är nog inget alternativ för oss ändå. Jag är ganska kort och inbillar mig att jag får gå framåtlutad och därmed öka risken för ryggont eftersom ena barnets sits sticker ut lite längre där bak. Jag vill komma nära vagnen med kroppen.

    SvaraRadera
  4. oj! Jag stavar verkligen som en kratta när jag har bråttom! :-)

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Ingen fara, jag förstår dig ändå...

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online