lördag 9 maj 2009

Byrån är såld!


Idag sålde vi vår fina fina byrå till en familj. Jag gillade verkligen byrån, men den passade inte riktigt in någonstans i vårt hem. Så nu skall pengarna vi fick för den ovandlas till inredning i klädkammaren/förrådet. Där behöver vi få riktigt bra ordning. Det är någon i familjen som inte riktigt förstår det där med att "var sak har sin plats" och att om man slarvar med att lägga tillbaka någonting alternativt inte lägger tillbaka det alls så blir det lätt starten på en dominoeffekt där snart hela huset står i en oreda. Så är det med vår klädkammare. Jag har tjatat och tjatat om att vi skall hålla ordning där inne. Jag har plockat rätt på saker som ställts in fel för att få plats med alla andra saker. Men en dag orkade jag inte utan ställde bara in det jag hade i händerna där det fick plats eftersom hyllorna var blockerade av annat... Sedan dess har det bara blivit värre och värre. Nu är det ren livsfara att gå in där. Speciellt om man bara är 80 cm hög och drar och river i allt som är i lagom höjd... Dags att köpa fler hyllor så att det blir lättare, även för klåfingrade, att hålla ordning på sakerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online