torsdag 28 maj 2009

Mord i Linköping

Imorse när jag gick ner för att duscha möttes jag av en Hugo som stod och balanserade utan att hålla sig i på andra trappsteget. På soffan satt Jeroen och viftade stammande mot TV:n. "Det är någon som blivit mördad i Lambohov", får han ur sig till slut. Nästan utanför vår husknut... Ja, det står ju överallt på nyheterna.

(Sååå, var det därför jag inte kunde sova inatt? Jag är ju lite underlig med sådant där...)

Jag tänker direkt att "Nu håller vi oss inne hela dagen och Hugo får inte sova ute i vagnen som han brukar."

Jeroen är orolig för att han skall kallas in för förhör och DNA-provtagning. Det hände ju vid dubbelmordet i Linköping för några år sedan. Då bodde han i närheten av det mordet. Nu bor han i Lambohov... Kusligt!

Jag kliver in i duschen och när jag är klar börjar Hugo gnälla, gå till barnvagnen och göra billjudet. Han vill ut och åka vagnen... Typiskt! Det vill han aldrig annars på morgonen. Jag lyfter upp honom och då blir han arg. Så tänker jag att "Äsch, det lär ju vara mindre chans att bli mördad idag än vad det var igår. Stället kryllar ju av poliser." Så vi gick ut.

När vi var ute gick polisen omkring och letade i buskar. Men det som jag främst lade märke till var en man som sprang omkring med sin lilla fjuttiga kompaktkamera och fotade poliserna. What!?! Jag förstår inte hur man överhuvudtaget kan vara så okänslig att man gör så. Det är någon som är mördad. DÖD! Ha lite respekt och lämna polisen till sitt arbete så att de kan göra sitt jobb ordentligt. Vad f-n är det för bilder att ha i sitt familjealbum??? Låt professionella pressfotografer ta de där bilderna. Please?

Får se om poliserna kommer hit och knackar dörr. Hoppas i så fall att det dröjer tills Hugo har vaknat för vagnen står preciiiis innanför dörren och jag vill inte att han skall vakna av ringklockan...

2 kommentarer:

  1. Ush vad läskigt. Fick rysningar av ditt inlägg. Väldigt otrevligt att sådant händer så tätt inpå dessutom. Samtidigt skulle det vara lite tragikomiskt om Jeroen åkte in på förhör igen. Vad är oddsen lixom ;)

    SvaraRadera
  2. heej ujekefwbkoutf wjhwebkgeyhsexdjjrgjxgxjxjxxjjxj

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online