onsdag 6 maj 2009

Har jag slutat amma?

De senaste dagarna har jag enbart ammat på kvällarna. Det har inneburit att Hugo ofta varit vaken 1-2 timmar på natten/morgonen och varit jättehungrig kl 4 på morgonen då han fått gröt. Idag skippade jag kvällsamningen eftersom Hugo var såpass dålig och precis hade hostat, kräkts, slemmat och fräst. Dessutom hade han varit vaken från kl 12 på dagen till nästan 19 på kvällen, så han var redo att kollapsa i min famn när vi gick upp.

Så det jag funderar på nu är om jag helt enkelt skall sluta helt och hållet...??? Kanske lika bra. Får se vad min högra mjölkfabrik säger om det. Den har lite svårt för att förstå när jag drar ner på amningen. Men nu har den fått en mjuk och behaglig nedvarvning, så jag hoppas att allt skall fungera bra.

Skall bli mycket spännande att se vilken bh-storlek jag hamnar på! Jag hoppas ju på att kunna använda mina gamla bh-ar som var ganska nyinköpta när jag blev gravid och mjölkko.

2 kommentarer:

  1. Hej Laila! Ser att du är upptagen antingen lördag eller söndag i många helger framöver. Sedan är jag upptagen vissa helger, så det blir svårt att hitta en helg där jag kan komma till Linköping och träffa både dig och Hugo:-( Kram Mamma

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online