söndag 3 maj 2009

Pappas pojke!


Foto: Laila Villebeck
Modell: Hugo

Den här veckan har Hugo blivit pappas pojke allt mer och mer. Imorse var han så söt. Han vaknade kl 4 och var hungrig. Jag har precis tagit bort amningen vid den här tiden som annars har gett oss en timme eller två extra att sova. Hugo var hungrig, så pappa fick gå upp och ge frukost. Sedan blev han trött igen vid kl 8 så jag gick ut på promenad med honom i vagnen. Han somnade så sött. Väl hemma låg båda mina pojkar och sov medan jag pysslade lite på datorn. Vid niotiden gick jag ner för att väcka Hugo eftersom vi skulle iväg på Babysim. Jag hann bara viska: "Killen, nu är det dags att vakna." så slog han upp ögonen och viskade "Pappa!". Så sött så sött!

Jag har sett fram emot detta. Att slippa vara i det närmaste oumbärlig, att kunna röra sig fritt mellan olika rum och även upp och ner för trappan hemma utan att höra gråt och gnäll för att man "försvinner". Snart så tror jag att Hugo även accepterar att pappa nattar honom. Tänk så skönt att kunna komma iväg någon kväll ibland och veta att killarna därhemma har det bra utan mig! Längtar!

4 kommentarer:

  1. Skönt för dig att få lite frihet. Själv har jag lite ångest över att behöva börja jobba 100% om 3 månader å lämna ifrån mig min älskling till Erik. Måste ju oxå dra ner på ammningen innan dess för det är döööö jobbigt att expressa å gå upp på nätterna orkar jag nog inte om jag ska jobba heltid

    SvaraRadera
  2. Expressa??? Är det samma som att "mjölka ur" eller "pumpa ur"????

    SvaraRadera
  3. oj...det blev visst svengelska :-). Urk, jag har glömt bort vad vissa ord heter på svenska. Ja det är att pumpa ur mjölk. "Expressed breastmilk (EBM)" kallas det här i storbritannien

    SvaraRadera
  4. Du kan ju fortsätta amma på morgon och kväll i alla fall :) Funkade kalas för oss när jag jobbade! Hugo var 9½ månad då.

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online