onsdag 13 maj 2009

Jag drömmer om.... Carolina Gynning!

När jag var liten så fick jag en drömdagbok av min pappa. Där skrev jag ner mina drömmar som jag haft under natten. Boken har jag sparat och det var inte alldeles för länge sedan jag tittad i den. Jag tror att jag tack vare denna bok dels har fler minnen från tidig barndom (jag har flera minnen från innan jag var 2 år gammal) och dels att jag utvecklat min fantasi. Min fantasi har dock på senare år legat i träda och det är dags att damma av den tycker jag. Kanske skall jag börja skriva drömdagbok igen?

I så fall börjar jag här, med nattens dröm - om Carolina Gynning! Hon planerar ju att köpa hus på Ibiza enligt hennes egen blogg. Det är tydligen svårt att köpa hus där nu så i väntan på att få tag i ett hus hade hon i min dröm flyttat in i våra grannars hus. Hon hade köpt båda lägenheterna i parhuset. En morgon när jag tittade ut satt hon i sin gamla rostiga skåpbil (!) halvstressad och rotade i sin handväska efter bilnycklarna (hur kom hon in i bilden tro om hon inte hittade nycklarna? hihihi). Jag gick ut och kikade försynt in i bilen och sa:
-Hej Carolina! Jag heter Laila och är en av dina grannar. Tänkte höra om du vill äta frukost med mig?
Carolina mumlade någonting om att hon inte hann utan att hon hade bråttom till ett möte. Upp fiskade hon sina nycklar och så skramlade hon iväg i sin skåpbil. *fniss* I drömmen tänkte jag att "Ja, ja. Hon kan ju alltid skylla på att hon har bråttom iväg på något möte för att slippa äta - hon har säkert anorexi." Sedan i drömmen så slank en tanke in att jag skulle skapa en kontakt med henne bara för att försöka övertala henne att få fota henne.

Va! Hur sjuk avslutning på drömmen var inte det!?!?!?! Jag har ju aldrig varit särskild kändiskåt!!! Nä, låt de stackars kändisarna leva sitt liv så sköter jag mitt liv! Så är det med det. Känns lite som en mardröm tack vare det där slutet. Jag kan inte släppa det. Jag har en klump i magen. Hur kunde jag ens tänka tanken? Eller har jag gått och blivit kändiskåt den sista tiden utan att veta om det? Hoppas och tror inte det. Men klumpen finns kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online