torsdag 28 maj 2009

Mordet i Linköping - uppdatering


Det verkar ju som om polisen hittat gärningsmannen till nattens mord här i Lambohov... Därmed slipper vi både dörrknackning och förhör för Jeroen ;)

Ni som läst mitt förra inlägg kanske undrar varför J blev inkallad till förhör för dubbelmordet. Jo, det var grannarna på hans dåvarande adress som tyckte att det var något mysko med honom och lägenheten han bodde i. Det var nämligen just som jag och han träffats och han var i Holland varannan vecka på jobb och när han var i Sverige var han antingen hos mig eller så var vi hemma hos honom och tittade på film. Därmed var det alltid antingen mörkt hos honom eller så var gardinerna fördragna. Haha! Dessutom stämde han ganska bra överens med signalementet på den kille vittnen sett knivmörda de två offren. Polisen hade uppmanat alla i området att rapportera in sådant som verkade misstänkt och därmed rapporterades den hemlighetsfulle unge mannen i den mörka lägenheten. Så var det med det.

Under eftermiddagen idag så var jag ute och gick med Hugo i vagnen för han var ofantligt trött men vägrade sova inne. Jag såg hur polisen rev av avspärrningsplasten (kl 14.37) till tunneln där kvinnan hittats inatt. Jag var då på andra sidan tunneln sett från mitt hem och hade jag gått den vägen hade jag varit hemma på ett par minuter. Jag tyckte dock att det kändes olustigt att gå den vägen. Så jag traskade omvägen förbi nästa tunnel under bilvägen. Usch! Jag kommer aldrig gilla att gå den där vägen. Jag går den varje dag när jag skall söva Hugo annars... Men det blir nog en annan runda ett bra tag framöver...

1 kommentar:

  1. Fy vad läskigt med mord precis utanför....
    Skönt att dom hittat den troligen mördaren!!

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online