torsdag 7 maj 2009

Digital bildbehandling

Torsdagskvällar är vikta åt kursen i Digital bildbehandling. De 3 professorerna jag jobbar ihop med i chaperonprojektet får ursäkta, men så är det bara. De hade kunnat anställa mig i april om de haft lite framförhållning... Men framförhållning är inte så vanligt i universitetsvärlden tyvärr. Hoppas på att Hugo sover duktigt imorgon så att jag kan jobba extra bra då istället.

Nu äntligen känner jag att jag börjar lära mig och förstå nya saker i Photoshop. Har gått igenom lektion 12 idag som handlade om blandningslägen. Jag har jobbat med blandningslägen förut, men inte riktigt förstått alla dess användningsområden. Riktigt spännande och jag har redan flera idéer jag vill prova på!

*paus*

Oj då. Jag visste inte att jag dragit på mig magsjuka... Får se om det blir något jobb gjort imorgon då. :( Det förklarar i alla fall varför jag mått så illa idag.

Här lägger jag i alla fall upp två gamla bilder som är lätt redigerade och tonade i en gammeldags brun ton. Det är Thina och hennes söta vovve Milton som är modeller. Evelina har sminkat och fixat hår.


Dags att gå och nana då. Hoppas att jag får sova... Skräcken är att jag får springa på toaletten flera gånger och att Hugo vaknar och är ledsen. Får se om pappa kan duga inatt i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online