söndag 14 juni 2009

Barnfotografering



Det är inte lätt att fotografera barn. De är lite överallt och ingenstans på samma gång. Särskilt svårt tycker jag att det är i studion där man har optimerat ljuset på en specifik punkt och där man inte kan fota ur många vinklar utan att bakgrunden blir en annan än den man tänkt sig :)

Igår gjorde jag nog min snabbaste barnfotografering någonsin. På 10 min (max) hade jag en hel hög superfina bilder på Thure med hans bil, med hans stol, med pappa, med mamma och med hela familjen. Vad hände? Hahaha! Familjen kom in med hög energi och helt plötsligt var det över, de gick hem igen och där satt jag med kameran fortfarande i handen. Fantastiskt kul! Tänk om alla jobb var så lätta :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online