måndag 8 juni 2009

Första dagen på jobbet

Sitter vid datorn och äter lunch. Som på den gamla goda tiden :) Tycker att det är otroligt skönt att få stänga in sig på det egna kontoret och surfa medan man slänger i sig maten. Sådan är jag.

Måste säga att jag är lite rostig när det gäller forskningen nu... Som nu på morgonen när Daniel kom och frågade om jag hade kört restriktionsfri klyvning någon gång:

Daniel: "Visst har du gjort restriktionsfri kloning?"
Laila: "ÖÖöööhhh..." (Tänka, tänka, tänka...) "Aaaa", men en svävande röst. (Vad 17 var det för något nu igen, jag känner igen ordet....)
Daniel: "Ja, du skrev ju om det i din avhandling."
Laila: "Ja just det!" (Fortfarande inte helt klar på vad det var jag pratade om - hahaha!)
Daniel: "Det verkar rätt smidigt."
Laila: (Äntligen trillar slanten ner - inte den sortens kloning man gör i Photoshop ;) hehe) "Ja, just det. Jag gjorde det en gång och det lyckades första gången. Jättesmidigt!"

Sedan är väl allt som vanligt. Man frågar hur det går för folk och de svarar ALLTID: "Det går åt helvete" eller något liknande. Lite allmänt neggo sådär. Men som Martin sa, det hör till att det går dåligt i det här jobbet. Så sant som det är sagt. Underbart att vara tillbaka :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online