måndag 22 juni 2009

Jag lovade ju...


.... att jag skulle visa hur jag kan se mitt framrenade protein. Igår körde jag två sds-geler och fotade dem med min usla kompaktkamera. Varje blått band på gelen motsvarar ett protein. Gelen separerar de proteiner som finns i provlösningen beroende på storlek, uppifrån och ner. Här har jag satt på flera olika prover och i de flesta proverna fanns det många proteiner (många band), men i den nedre gelen finns några prover som i princip bara innehåller mitt protein (de två längst till höger). De här proverna har jag gått vidare med och jag skall mäta på dem imorgon. Spännande!

Så här ser lösningen ut som innehåller mitt "guld":

Helt genomskinligt och ointressant. Men innehållet är långt ifrån ointressant ;)


Och så här ser min labplats ut efter en helgs hektiska laborerande:

Jag gillar att jobba effektivt och har ofta flera saker på G samtidigt när jag labbar. Jag kör hårt ett par dagar och sedan tar jag en dag där jag städar upp och skriver ner vad jag gjort och vad jag fått för resultat. Jag blir galen av att bara sitta och titta medan jag kör något experiment! Nu är det städat i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online