fredag 12 juni 2009

Inskolningen Dag 9 och 10 (+2)

Jag sitter på jobbet och räknar på hur jag skall blanda buffertar inför nästa vecka. Men jag tog just en liten rast för fika och bloggande ;)

Hugo blev mega-dunderledsen när jag lämnade honom igår. Sedan hade han gnällt konstant hela förmiddagen och gick till vagnen ofta för att kolla att den stod på sin plats. Han åt dock lunchen ordentligt. Sova fick han göra i vagnen, men han ville absolut inte somna i sovrummet, utan de fick ta ut honom i tamburen. Där hörde han hur några av de större barnen sjöng och då försvann han ganska snabbt in i drömmarnas land och de ställde in vagnen med honom i i sovrummet. Där hittade jag honom sovandes när jag kom kl 14.15. Gissa om jag fick ett stort leende när han efter en lång stunds viskande och smekande från min sida öppnade ögonen :D Sötnos! Vi åt mellanmål tillsammans på dagis innan vi gick hem.

Idag blev han jätteledsen när jag gick också. Sedan har jag inte hört något mer. Jag skall dock hämta honom tidigt idag. Klockan 12, efter att de ätit lunch. Så får han sova hemma idag och sedan skall vi ha fredagsmys hemma :D Sista inskolningsdagen räknades det här som, men jag får nog vara beredd på att det tar lååång tid för Hugo att vänja sig vid allt nytt på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online