onsdag 3 juni 2009

Inskolningen - Dag 3

Fortsättning på en kort (hoppas jag...) följetong :)

Idag gick allt kanonbra på dagis. Hugo tycker att det är roligt där. Han ler stort så fort jag pratar med honom om dagis här hemma och när vi kommit hem från dagis och jag frågar "Var det roligt på dagis idag Hugo?", så nickar han bestämt med stora blåa ögon. Allvarligt med samtidigt med glimten i ögat. Det är så kul när de kan visa att de förstår vad man säger, de små!

Vi var ute hela förmiddagen. Regn och kallt - uppehåll - sol och jättevarmt - molnigt och lite blåsigt - regn igen - sol - regn och hagel. Allt omvartannat. Fast det var lite mysigt på något sätt.

Hugo tog för sig idag. Vi satt i sandlådan i ca 45 min och gjorde sandkakor och hade sällskap av några 4-5-åringar som frågade om alltmöjligt. Hur många tänder har Hugo? Kan han äta riktigt mat? Varför fick han puré igår då? Varför har du så små örhängen? Skall Hugo börja på stora eller lilla sidan? osv osv. Det var skoj och Hugo uppskattade sällskapet idag. Det var riktigt bra att vi var inne igår och fick det lite lugnt! Heja mig! :) *stolt över att jag vågade be att få vara inne*

Sedan var det dags för fruktstund utomhus. Hugo roffade åt sig 2 äpplebitar och satt kvar sist vid bänken. (Som sin mor - jag minns en gång när jag gick på dagis och satt och åt när alla andra hade gått från bordet...) Efter fruktstunden kidnappade fröken Jane Hugo. De gick tillbaka till sandlådan och jag höll mig ur Hugos synfält. Han glömde totalt bort mig, så roligt hade han! :) Skönt!!! Men så fort han fick syn på mig igen så pekade han på mig och gnällde :) Hahaha! Sötnosen. Undrar om jag kan gå ifrån en liten stund imorgon eller på fredag...???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online