måndag 1 juni 2009

Inskolningen - Dag 1

Håhåjaja. Naturligtvis. Hugo somnade inte förrän vid 20 igårkväll, men vaknade minsann som vanligt kl 04. Han är som en klocka. En väckarklocka. Därmed var han trött hela morgonen och somnade lagom tills det var dags att gå till dagis. Jag gick dit med en sovande vagn och sa att vi skulle komma tillbaka när han vaknat. De svarade att det var informationsmöte kl 10, så då var det bra om jag var där. Lyckligtvis (?) vaknade Hugo av ett flygplan precis innan kl 10, så vi traskade iväg.

Jag trodde ärligt talat att vi skulle bli bättre omhändertagna. Att någon skulle prata mer med barnen som skall skolas in så att de känner att de har någon att ty sig till. Men icke. Vi gick mest omkring själva ute på gården. Hugo samlade mod och lekte med 2 bollar. Men min modiga tiger blev snabbt en liten rädd mus när 5 "stora" barn plötsligt flockades kring honom och ville leka/kramas. Ojojoj.

Lade märke till en pojke som var lite överallt. När vi gick pratade jag med två flickor som sade att pojken ofta är elak mot de små barnen - och även de stora. Usch! Jag är inte sugen på att lämna Hugo på dagis längre. Särskilt inte som Hugo gärna drar sig undan till platser där det inte är så många människor och "elaka pojken" verkar dyka upp överallt närsomhelst. Vill ju inte att min lilla kille skall bli rädd eller skadad. Hoppas att personalen håller extra koll på min guldklimp så länge han är så här liten och inte kan säga ifrån eller springa sin väg om någon är dum mot honom! :o Min lille bubbe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

blogger templates | Make Money Online