måndag 15 juni 2009

Pollenallergi

Nu börjar gräspollen komma på allvar känner jag. Jag sitter här med svidande ögon och rinnig näsa och jag ser knappt vad som står på skärmen :( Jag är sådär superkänslig - jag känner av pollen i luften innan det kan läsas av med instrument! Och alltid börjar det värsta komma lagom till midsommar. Så typiskt. Allergimedicin och öl/vin går inte ihop för mig. Jag blir arg, vresig och bitsk. Desstuom blir jag slö av medicinen och vågar inte köra bil pga att min reaktionsförmåga är ungefär lika bra som en kraftigt berusad alkoholist... Blä för pollen!

2 kommentarer:

  1. Du är verkligen superduktig på att fotografera!

    Kram
    Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  2. Jaaa, men precis så gör min också, rakt ut liksom!:O Läskigt as hell, men det gör inte så hejdundrans ont i själva tanden, bara kinden som fått sig en ordentligt smäll. :)

    Håller med, pollen sucks...! Kände det i morse att ögonen bara grät och grät så fort jag gick utanför dörren. The downside med fint väder=/
    Hoppas allt är fint annars!

    SvaraRadera

 

blogger templates | Make Money Online